Maaf , buat dosa pulak disini -..-'

' maap , saya bukan baik sangat ' :)
Yeahh ! buat apa nak jadi talam dua muka ?
konon'konon baik sedangkan sebaliknya kan ?
Im original , so fake are not allowed ;)

Cerita tentang jiran ?
dia ibu kepada 5 orang anak ,
haaa , salah satu faker laa --'
lately , memang ta bertegur langsung 
why ?
-mereka'reka cerita keburukkan orang lain
-tak menghargai pertolongan orang lain
-tak sedar diri n selalu cakap besar

Kejadian bermula beberapa minggu lepas
hanya disebabkan perkara kecil yang boleh dijadikan bahan ketawa
akhirnya menjadi perkara serius ?
hanya disebabkan Inner yang dipinjam , 
ditokok tambahnya menjadi lagi rumit ?
aku yang selalunya diam dan tak bersuara
akhirnya berani mengambil keputusan untuk menegur ! ;)
Mungkin disebabkan terkena kejutan budaya ,
sampai sekarang dia tak berani datang rumah
dan bertegur sapa .

Yes ! aku tahu dia dah macam EMAK sendiri .
BUT ! sorry , MACAM mak saya ta seharusnya bersikap begitu :)
kesian , tak SEDAR pertolongan yang pernah family ku berikan --'
biasalah sekarang sudah BERDUIT ,
konon'konon husband KONTRAKTOR *buruh binaan je
so da mula hidung tinggi 
Eheeyy ! ayah aku peniaga satay pun sikit ta malu tau ;)

Ape yang dapat aku katakan ,
aku harap dia berubah sikit lah yee .
nak jaja cerita yang ta betul dan ta wujud kepada orang
ta sedar anak yang semakin membesar
terkena batang hidung sendiri ? nauzubillah .

Duit yang adoo patot lerr disimpan ,
ta perlu nak heboh satu malaya mahu itu ini ,
kerana semua TIDAK pasti ;)
bagi aku :
Orang yang sebegitu adalah orang yang tidak pernah MERASA ,
bila dah dapat seperti kera mendapat bunga lagaknya .

Adakah anda sebegitu ?

p/s : jangan ikut perlakuan tidak sopan saya yee :)
actually kita patut menghormati orang lain ,
tak kira dia berbuat baik atau jahat :)
saya ? saya tak baik laaa ;)

No comments:

Post a Comment